Ateşleme bobini neden sürekli bozulur?
Buji kablo bağlantı noktalarında kısa devre, güç kaybı veya arızası, kullanım ömrünün dolması, aşınma ve yıpranmaya bağlı bozulma, zayıflama gibi nedenler sayılabilir.
Bobinin ömrü ne kadardır?
Genel olarak ateşleme bobininin ömrü ortalama 100.000 ile 150.000 kilometre arasında olabilir. Ancak aracın kullanım şekli, bakım kalitesi ve çevresel faktörler bu ömrü etkileyebilir. Bu nedenle düzenli bakım ve kontroller olası arızaları önleyebilir ve parçanın ömrünü uzatabilir.
Ateşleme bobini bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
ATEŞLEME BOBİNİ ARIZASI BELİRTİLERİ: BELİRTİLERMotor çalışmıyor. Araç düzensiz ateşleme yapıyor. Zayıf hızlanma veya güç kaybı. Motor kontrol modülü acil durum moduna geçiyor. Motor kontrol ışığı yanıyor. Bir arıza kodu kaydediliyor.
Bobin arızası motora zarar verir mi?
Hasarın boyutuna bağlı olarak, bir bobin arızası motora zarar verebilir. Ateşleme bobini, silindirlerdeki hava-yakıt karışımını tutuşturarak yanma sürecini başlatır. Ateşleme bobini düzgün çalışmıyorsa, yanma süreci düzgün ilerleyemez ve motorda çeşitli sorunlar meydana gelebilir.
LPG’li araç bobin arızası nasıl anlaşılır?
Ateşleme bobini soketini teker teker çıkarın ve motor tepkisini kontrol edin. Soket çıkarıldığında motor titreşiyorsa, ateşleme bobini OK’tur. Soket çıkarıldığında motor çalışmasında herhangi bir değişiklik veya titreşim yoksa, ateşleme bobini veya buji arızalıdır.
Araç neden sürekli bobin yakar?
Bobinlerdeki sorun düşük voltaj veya yüksek voltajlı aküden kaynaklanabilir. Bu durum araçlarda farklı sorunların ortaya çıkmasına neden olur. Bu nedenle vakit kaybetmeden akünün değiştirilmesi gerekir. Bu şekilde sorun çözülebilir.
LPG bobini bozar mı?
Bunlar arasında; LPG’nin tutuşma direnci benzine göre daha yüksek olduğundan ve LPG ayarları çok fakir karışımla çalışacak şekilde tasarlandığından, motor harareti yükseldiğinde bobin kabloları kopabilir.
Bobin arızası yolda bırakır mı?
Daha sonra bujilere gönderir. Genellikle eski araçlarda 1 bobin bulunur. Yeni araçlarda her bujiye bağlı bir bobin bulunur. Bu şekilde üretildiği için bobinlerden biri veya ikisi arızalansa bile araç yolda kalmaz.
Arızalı bobin bujiyi bozar mı?
Araç hiç çalışmaz: Bobin tamamen arızalandığı için ateşleme yapamaz. Ateşleme olmadığı için araç çalışmaz. Araç patinaj yapar: Bu durum genellikle ateşleme bobinindeki bir çatlaktan kaynaklanır. Birden fazla bobin bulunan araçlarda bobinlerden biri arızalanırsa bazı durumlarda araç tekler.
Bobin çekişi etkiler mi?
Bir bobin arızalandığında, ilk önce aracın performansı etkilenir. Aracın motoru sarsıntılı çalışmaya başlar ve çalıştırılması zorlaşır. Aracın çekişi azalır, bu da yakıt tüketimini etkiler.
Kalitesiz bobin nasıl anlaşılır?
Bobin arızası nasıl tespit edilir? Motor uyarı ışığı yanıyor, motor duruyor, yağ sızıntısı var, yakıt ekonomisi zayıf veya araç çalıştırılması zor.28 Mayıs 2023
Araç bobini nasıl kontrol edilir?
Yeni model araçlarda, ateşleme bobini sistemi tabanı tek tek çıkarılarak motor gürültüsü ve tepkisi ölçülür. Taban çıkarıldıktan sonra motorda herhangi bir şok veya titreşim varsa, bobin iyidir. Ancak, taban çıkarıldığında motor çalışması değişmiyorsa, bobin arızalıdır.
Sürekli bobin arızası neden olur?
Aşırı ısınma ateşleme bobinleri, yüksek ısı toleransına sahip bir silikon-demir alaşımından yapılır. Ancak bobinin aksine, ateşleme sisteminin diğer parçalarına lehimlenen dahili bileşenleri daha düşük sıcaklıklarda aşırı ısınabilir. Artan sıcaklık, elektrik akımı miktarını azaltır ve bobinin bozulmasına neden olur.
Ateşleme bobini tamir olur mu?
Ateşleme bobininin tamiri çoğu zaman mümkün olmaz. Zamanla çalışmayı bırakan ateşleme bobinleri değiştirilmelidir.
Bobin arızası motor ışığı yakar mı?
Klasik bir örnek, birincil ateşleme bobini devre arıza kodudur. Bu genellikle bir “bobin kodu” olarak kabul edilir. Arızalı bir bobinin bu kodu tetiklemesi mümkün olsa da, bobindeki zayıf bağlantı genellikle göz ardı edilir. Bir ateşleme bobini arızalı olduğunda, bir motor kontrol ışığı yanar. 30 Ocak 2023 Klasik bir örnek, birincil ateşleme bobini devre arıza kodudur. Bu genellikle bir “bobin kodu” olarak kabul edilir. Arızalı bir bobinin bu kodu tetiklemesi mümkün olsa da, bobindeki zayıf bağlantı genellikle göz ardı edilir. Bir ateşleme bobini arızalı olduğunda, bir motor kontrol ışığı yanar.
Ateşleme bobini kaç yılda değişir?
Ateşleme bobininin ömrü araçtan araca değişir. Malzemenin kalitesi bu noktada çok önemlidir. Ancak normal araçların yeni modellerinin ortalama ömrü 100.000 ila 150.000 km’dir.
LPG bobini bozar mı?
Bunlar arasında; LPG’nin tutuşma direnci benzine göre daha yüksek olduğundan ve LPG ayarları çok fakir karışımla çalışacak şekilde tasarlandığından, motor harareti yükseldiğinde bobin kabloları kopabilir.
Buji neden çabuk bozulur?
Yağ veya karbon birikintileri: Motordaki yağ veya karbon birikintileri buji ucunda birikerek bujinin düzgün çalışmasını engelleyebilir. Bu, ateşleme sorunlarına yol açabilir. Aşınma: Zamanla bujilerin elektrotları aşınır ve aralarındaki boşluk değişir.
Ateşleme bobini neden çok ısınır?
Ateşleme sırasında bobinden yüksek sürekli bir akım geçer; sargı kule ile gövde bölümü arasındaki yalıtımı yok eder. Bu yalıtım kaybı mekanik arızaya ve aşırı ısınmaya yol açar.